dilluns, 15 d’octubre del 2012

En Richi ens explica la seva història...



Em dic Ricard encara que tothom em diu Richi. Tinc 6 anys, visc a Palamós i sóc un nen malalt de càncer. El 29 novembre 2011 va canviar la meva vida: em van diagnosticar un tumor cerebral de gairebé 5 cm de diàmetre anomenat medul·loblastoma.

El medul·loblastoma és un dels tumors malignes pediàtrics més agressius que hi ha i dins dels possibles graus de risc el meu és el més alt. Des de llavors els meus pares, la meva germana, la meva família, els meus amics i jo lluitem tots junts per guanyar-li la batalla a aquesta miserable malaltia.

Des que vaig néixer sempre he estat malalt fins al punt que la meva mare va haver de deixar de treballar per poder cuidar-me. Encara que no era greu, m´impedia portar una vida normal perquè emmalaltia gairebé cada mes. Ara sabem el motiu.

M’encanta estar amb la meva família i sobretot amb la meva germana Nina.

A més de jugar a futbol amb els meus amics del meu col·legi Vedruna, m’agrada molt disfressar-me, dibuixar i fer manualitats, la música i sobretot ballar. Al principi sóc una mica tímid però quan ja tinc confiança sóc molt bromista i divertit i sempre estic fent el pallasso amb el meu pare. M’agrada que els dibuixos que pinto i els deures del cole estiguin molt ben fets i sóc capaç de començar de nou les vegades que sigui necessari. La mare em diu que encara que una mica tossut sóc el seu Superman preferit.


El càncer és devastador. Especialment quan el pateixen els nens com jo.

Igual que la meva mare va haver de fer al seu dia, el meu pare no ha tingut més remei que abandonar la seva activitat professional i la meva germana ha deixat els estudis per dedicar enterament a cuidar-me.

Sempre em diuen que sóc el més important per ells i que ara l’únic que importa és mantenir-nos junts i units per reunir les forces necessàries i vèncer la meva malaltia.

La primera part del tractament la vaig poder fer a Espanya però l’extrema complicació del meu cas ens ha portat a perseguir l’esperança en un hospital especialitzat de Boston, on em trobo des de principis d’abril del 2012.

Per desgràcia, el tumor que tinc és molt agressiu, complex i difícil de combatre i requerirà temps, dedicació, esforç i com sempre, recursos econòmics. Ens espera un llarg i dur camí i necessitaré tot el suport i solidaritat possible.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada